All english written articles have English article tag and lays under horizontal line. First part is written in Czech.

středa 29. února 2012

Viděl sem Rain man/Czech only article

Po docela dlouhé době sem se odhodlal sem něco i napsat. Nenapadalo mě co ale nakonec padla volba na to co jsem viděl a tím byl film Rain man. Zajímavé je jak sem se k němu dostal. Jak obvykle přes obří náhodu. Poslouchal jsem TOTO, je to asi 2 a půl hodinová skrumáž hudby od Hans Zimmera v podání pražských filharmoniků. Jsou tam teda skladby které bych označil za ukázku toho jak to vypadat spíš nemá ale pár věcí je povedených hodně (třeba sherlock holmes taky jeden můj oblíbenec). Potom se dlouho nic nedělo až najednou kučíř (zas on!) si přidal do svého seznamu videí na youtube TOTO. Mám obzvláště oblíbenou jednu část jmenuje se Las Vegas a tam právě zaznívá od šesté minuty. Právě toto video mě nakonec popudilo natolik že jsem si ten film sehnal. Ve filmu je krásně naznačeno co to vlastně je autismus a jak se projevuje. Na jednu stranu geniální rain man který propočítá kombinace karet z 6-ti balíčků, spočítá 147 vysypaných párátek na zemi, ale když má přejít silnici a když je právě uprostřed, tak se mu ukáže červená a on se zastaví jen protože je tam nápis ,,nechoďte". Film jako celek se mi líbil hodně, hlavně svou věrohodností. Určitě jej taky shlédněte.

čtvrtek 16. února 2012

Teaser trailer k filmu ze srazu ŽvB - Klíč v názvu / Teaser trailer to movie ŽvB - Klíč v názvu

Studio True ŽvB Pictures tvůrce takových snímků jako 20 let svobody, je velmi polichoceno prostřednictvím mé osoby uvést v pořadí již druhý trailer na výpravný velkolepý snímek z letního srazu ŽvB - Klíč v názvu. Snímek byl vytvářen v kooperaci s Flutter Studiem.

Skupina hrdinů spolu se svým super psem neváhá nasadit své životy pro boj s neznámými mimozemskými vetřelci, kteří se snaží podmanit a zničit celou jejich planetu. Všichni doufají v jejich úspěch, pokud zklamou, čeká je destrukce a nevyhnutelná smrt! Proto neváhají použít starodávné mocné artefakty. Pomohou jim termoska, červené desky, červený deštník, hrneček, holinka a lucerna odvrátit zkázu?

Ve snímku uvidíte takové hvězdy jako Tom.aashe, Jelena ale také Amandu, Daniela nebo George či Vodáčka. Nesmí chybět také psí herecká hvězda - Luboš. (vídeo je pod englickou částí)



True ŽvB Pictures is proud to announce realise of teaser trailer to movie form ŽvB convention - Klíč v názvu (Key in title). Movie was created with cooperation with Flutter Studio.

Couple of heroes together with their super dog defending their planet against dangerous strange enemies. Each of them have ancient powerfull artefakt. Can vaccum flask, red boards, red umbrella, cup and lantern helps them defend their planet?

In movie you can see such movie stars as Tom.aash, Jelen or Amanda, Daniel, Geoge and me. Cannot be forget to famous dog star Luboš.


pondělí 13. února 2012

Nové video - normály jako světlo / New video! Normals used as light

Když jsem se včera večer pokoušel znovu vyřešit stále trvající problém s projektorem (projective texturring se to menuje) a jako jeden výsledek mi vylezlo toto, tak jsem neváhal a dnes ráno to natočil. (vídeo je pod englickou částí) Jednoduše jsem použil normály modelů jako barvy, je to docela pěkné na pohled co myslíte?



Yesterday, I tryed to solve my almost half year problem with projective texure in my Light Pre-pass renderer. As one of my results I got this. (video is below) I simply used normal as light color. Isn't it look good?

středa 8. února 2012

Jak dostat zpět obsah Z-bufferu / How to Restore Depth Buffer in XNA

Po dlouhý době konečně zase další programátorský příspěvek a snad i englicky. Docela dlouho mě todle trápilo (snad i půl roku), dokonce jsem si na to položil otázku ZDE, ale bohužel bez výsledku. Až se konečně předevčírem poštěstilo a nalezl jsem TENTO článek, jak jinak než při řešení jiného problému jak to tak bývá. Základem úspěchu je mít hloubku uloženou v textuře (toto jsem již měl protože to používám pro věc zvanou light pre-pass) a tu potom projet speciálním shaderem popsaným v článku.

void PixelShaderFunction(in float2 texCoord:TEXCOORD0,
 out float4 color:COLOR0, out float depth:DEPTH){
    color=float4(0,0,0,0);
    depth=tex2D(DepthSampler, texCoord).r;
}

Tato část provádí ono kouzlo, protože zapisuje námi uloženou hloubku ale barvu ne (před vykreslením jsem povolil alfa blending). A to je kupodivu všechno. Jak prosté že ano? :-)



I am back! Here is another english post this time with XNA theme. Problem how to restore Depth Buffer was with me almost half of a year. I post THIS question, but without any good answer. Finally tomorrow I found it! In this article I have found everything that I need to know. First you need to have depth stored in texture (I already have this from Light Pre-Pass) and use special shader described in article.

void PixelShaderFunction(in float2 texCoord:TEXCOORD0,
 out float4 color:COLOR0, out float depth:DEPTH){
    color=float4(0,0,0,0);
    depth=tex2D(DepthSampler, texCoord).r;
}

This part of code wites only depth and don't affect color (before drawing enable alpha blending). That's it!

neděle 5. února 2012

Jak jsem opravoval vodu / Czech only article

Na tom ovšem není nic podivného příjmení na to mám docela dobré ovšem realita je trošku jiná. Byl jsem zvolen do postu pouštěče a zavírače vody, zatímco pan bratr byl dosazen do postu spojky a otec obsadil místo opraváře. Mé pracoviště bylo ve sklepě u HUV (hlavního uzávěru vody) kde jsem vleže prováděl pokyny přicházející z hůry od spojky která je přes 2 patra na mě řvala. Kdyby ovšem tušili že nevím na kterou stranu se kohoutkem voda zavírá a kterým naopak otevírá, tak by mě asi do tohoto postu neobsadili. Dostal jsem tedy z hůry jasný pokyn ZAVŘÍÍÍÍÍTTTTTT a já jsem kroutil a kroutil a kroutil až nadoraz. Je snad jasné že to bylo na opačnou stranu a že nahoře u opravovaného kohoutku tok vody neustával ba právě naopak. Koupelna vytopená není, takže jen poučení pro příště kohoutek se zavírá pohybem po směru hodinových ručiček.

čtvrtek 2. února 2012

Hrdý budžes / Czech only article

Tak jsem to konečně viděl! Už od Vánoc jsem se na to dost těšil. Měli sme s panem bratrem lístky do lóže. Vlastně to bylo poprvé co jsem byl v divadle v lóži. Docela mě překvapilo že se tam chodí s bundou a že se nedává do šatny, protože tam jsou věšáčky vlastní. (totok jsme samozřejmě vůbec nevěděli) Paní Hrzánová byla úžasná! Taky potom za odměnu víc jak 10x vyšla před tleskající dav aby se poklonila. Možná by se hodilo pár postřehů ale ty jen bodovitě:
  • představení mělo přestávku (tu sem nečekal protože hráli hodinu a půl v kuse a pak ještě další hodinu)
  • paní Hrzánová při válení se ve sněhu (rozuměj v prostěradle) ukázala snad nechtíc své spodní prádlo (bylo černé)
  • připadalo mi že jí 2x vypadl text, ale člověk si nemůže být nikdy jistý jestli to nebyla součást představení
Určitě všem vřele doporučuju (pokud nejste komunisti) abyste na tuto hru zašli!

A na závěr básničku:
Na kostele zvoní zvon,
seru, sereš, sere on,
na mou věru
jak tak seru
tak mi přišlo na mysl
jak sral kníže Přemysl.
(a pod tím bylo napsáno)
Horší než-li rusák
je ten čůůrák Husák.

dělej mi to zezadu

středa 1. února 2012

Trailer ze srazu ŽvB v TnM - velkofilm / Czech only article

True ŽvB Pictures na tomto snímku kooperovalo, doufám že ne naposledy, s Flutter Studiem. Ve snímku zazářily hvězdy takových jmen jako Tom.aash, Amanda, Jelen, Daniel, Vodáček (to sem já), George ale také pes Luboš.

Jak jsem byl na science cafe / Czech only article

Odpověď na otázku je snadná: pěšky jsem tam byl a že byla venku zima. Ale teď vážně. Asi bych měl nejdřív vysvětlit co to vůbec science cafe je. Dalo by se o tom říct (alespoň z mého pohledu) že je to vlastně přednáška odborníka na dané téma ve stravitelné formě pro veřejnost v příjemném prostředí kde se nemusí obávat kdykoliv volně položit otázku. Celou akci organizovala Univerzita Pardubice a občanské sdružení (snad už) Mladí pro budoucnost a bylo to vůbec první pardubické Science cafe. Zastoupení veřejnosti bylo velmi slušné, prej tam bylo asi 50 lidí. Téma polovodiče a  termoelektřina bylo podáno pěkně a srozumitelně. I když (chápe někdo proč se nepíše i když dohromady?) jsem měl občas menší problémy ale i tak to bylo super. Další setkání se bude konat 29.2. (je to tedy poslední úterý v měsíci) Téma bylo zvoleno alespoň pro mě tajemné - Labyrintem vařících se kamenů a potom ještě s přídavkem Zeolity. Určitě se opět zastavím.

A na závěr jedno takové malé zamyšlení, spíš mě to docela vyděsilo. Dneska ráno se na modrém velkém bratru (rozuměj tu věc začínající od f na které kdo není prý jakoby nebyl) objevilo toto:
XYZ a BjePjeMjeVje se stali přáteli poté, co se zúčastnili události Science Café Pardubice: Polovodiče a termoelektřina.
to jen pro představu kolik informací tento modrý špion o svých uživatelích ukládá. Otázkou je jak s nimi naloží potom co je už má...