All english written articles have English article tag and lays under horizontal line. First part is written in Czech.

sobota 26. května 2012

Akce cihla / Benefical brick

Jak se už pomalu stává dobrou tradicí jezdím toudle dobou za kučířem Tom.aashem na Akci cihla. Tom dělá takzvaného ,,nočaře", tedy hlídá stánek a prodává cihly přes noc. Tentokrát jsem zavítal na stánek na pražském Andělu, kde jsem doposud ještě nebyl. Nástup na stánek byl ve 21:00 a konec v 7:00, tedy deset hodin dlouhá směna. Můžu se označit jako poměrně zkušený pomocník nočaře, jelikož jsem noc na cihle strávil již potřetí. Noc proběhla dost v klidu, ožralých bylo stále po celou noc dostatek. Na Andělu se také běhá v kteroukoliv denní či noční dobu. Na poslední metro, nebo noční tramvaje jsou výkony dotyčných podobné jako výkony předních sportovců. Už loni se objevil na cihle výmysl limitů prodeje. Pokud na své směně splníte limit, dostanete na svém platu přidáno. Pro noc je stanoven limit 750 korun. (jedna cihla stojí 150, tedy musí se prodat minimálně 5 cihel), což je úkol poměrně nereálný. Další podivností byly samolepky, které si bylo možno pořídit jen a pouze pokud jste si koupili tričko, nebo cihlu. No ony ty samolepky byly výživné a přímo sršely ostrovtipem. Také jsem se nenechal zahanbit a cihlu jsem si stejně jako předešlé roky koupil. Tentokrát jsem si ji ale nenechal ve věži na místě ale vzal si ji s sebou. A to jen právě proto, abych se s vámi o ní mohl podělit. Splácal jsem krátkej program za pomoci HTML5 a knihovny Three.js a vytvořil pro vás jakousi virtuální cihlu. Jak se mi to povedlo o tom napíši někdy jindy. Náhled cihly najdete pod englickou částí.


Yesterday I spend my night in very unusual way. I was at Prag with my friend and ŽvB collegue - kučíř Tom.aash at stand of Benefical brick action. He works as night seller and watchman whole night from 9 pm to 7 am. It was not my first night at ,,brick" I was there two times before, so I know what can I expect. Night was quite peacefull and everything was OK. Offcource as every year I bought my brick. This year I took it home with me and I made little program using Three.js library and little of HTML5 canvas. Rusult can be seen uder this toppic. I will write later another article about how I do it.

Žádné komentáře:

Okomentovat